sponsor

Tuesday 13 November 2012

Menziarahi Negara Bapak Muhamad Natsir

Pada tinggal 1 November 2012 aku  mencecahkan kaki ke lapangan terbang  Soekarno-Hatta,Jakarta, Indonesia.Lapangan terbang terminal 3 ini agak damai petang itu.Baru pukul 5.55 petang waktu Indonesia.Pegawai yang bertugas waktu itu cukup mesra.Tiada masalah begasi dan sebagainya. Allah telah mempermudahkan perjalanan kami.


Kami disambut oleh Pak Herry Nurdin pengarang yang terkenal itu.Dia cukup rapat dengan Almarhum Azizi Hj Abdullah sasterawan berasal dari Kg Bukit Meriam,Kedah.

Kami bersama Pak Herry ke pejabat # Indonesia Tanpa JIL.Anak muda ramai sekali yang hadir dalam pertemuan itu. Mereka adalah muda yang begitu komited dengan Islam.Begitu komited sekali mempertahankan Islam daripada serangan Islam. Menurut koordinatar # Indonesia Tanpa JIL,Ustaz Fajar mereka sentiasa membalas kembali penyelewengan yang dilakukan oleh golongan Islam Liberal.

Pihak kami juga menyentuh isu Patani. Isu ini dibicarakan oleh wakil Patani.Ternyata isu ini mendapat sambutan yang hebat daripada hadirin.Ini berdasar banyaknya soalan yang dikemukan kepada penceramah.Mereka terpaku dan terpukau mendengar isu Patani yang jarang sekali dipaparkan di koran.Mereka kelihatan begitu terharu sekali ketika mendengar isu Patani.Patani Darussalam jalan pantas ke syorga.Ramai yang syahid di bumi Patani.


No comments:

Post a Comment