sponsor

Friday 22 December 2017

Unggas Malaysia Menyantuni Kelompok Orang Asli di Gerik

Orang Asli  memerlukan bantuan berupa material, pendidikan dan pembangunan kerohanian. Mereka masih bergantung hidup kepada hutan.Tanpa hutan hidup mereka menjadi sepi dan tidak bermaya.Sebagai manusia mereka perlukan pendidikan dan sumber kewangan untuk hidup selesa di muka bumi ini.

Unggas Malaysia terasa  terpanggil untuk membuat sesuatu dengan kadar kemampuan yang ada.Oleh itu kami turun ke Gerik dan singgah ke rumah transit di Gerik. Rumah ini menempatkan warga orang asli yang sakit.


Rumah transit menempatkan lelaki dan perempan yang sakit. Makanan dimasak oleh tukang masak orang asli sendiri. Tukang masak ini datang dari kelompok Temiar.


Ustaz Kamaruddin Kassim selaku tonggak utama Unggas Malaysia memberikan sedikit sumbangan wang tunai kepada Rozita Binti Ein yang mengalami pendarahanbaru-baru ini.Suaminya Encik Bayan masih di hutan rimba mencari sumber kewangan untuk keperluan keluarga.

















Pihak Unggas Malaysia juga menyerahkan 3 kotak pakaian kepaa Rosita untuk dibahagikan kepada penghuni rumah transit itu.















Orang asli bersama Ustaz Kamaruddin Kassim di rumah transit Gerik, Perak.

Oleh Abu Rambairy

Gambar oleh Shakir Taha.

No comments:

Post a Comment