sponsor

Wednesday 3 January 2018

Menabur bakti Menyemai kasih

Anak yatim miskin adalah kita                               
Mereka ada di mana-mana 
Mereka adalah dari kemah Ibrahim
Muhamad  Bin Abdullah segala penghulu

Kami ke Jala bersama Ustaz Tahir dan Ustaz Aki dari Kedah. Ustaz Tahir seorang aktivis yang masih bergiat dalam WADAH. Cikgu Md Yatim mewakili BAKUN, Kulim Kedah. Dengan bantuan Hak Asasi Perikemanusiaan(HAP) telah mengumpulkan 30 orang anak yatim dan 17 orang Ibu tunggal.



Anak yatim ini kebanyakannya berumur antara 5 hingga 12 tahun.Dan ibu mereka berumur dalam linkungan 20an. Mereka membuat kerja kampung dan menoreh getah.









Sumbangan yang disampaikan kepada mereka datang daripada sumbangan kawan-kawan dari Malaysia. Mereka bersimpati dengan keadaan anak-anak di bumi yang bergolak ini. Dan kami hanyalah sekadar posman sahaja.
Masih ramai anak yatim yang tidak keadaan sebenarnya yang terjadi ke atas bapa mereka. Mereka dengan penuh harapan menunggu kepulangan ayah mereka.Mereka masih belum mengerti.


Kami hanyalah sekadar badan sukarela dengan sumber kewangan yang terbatas.Atas dasar perihatin dan tanggungjawab sosial kami membuat kerja ini dengan hati yang lapangan dan gembira.

Kami merasa lega melihat senyum tawa anak-anak yang belum kenal erti kehidupan dunia.Bila tiba waktunya mereka pasti mengerti ke mana ayah mereka pergi.


Oleh Shakir Md Taha

No comments:

Post a Comment