sponsor

Sunday 22 February 2015

Nama beliau sebagai penceramah kursus haji cukup dikenali terutamanya di negeri Kedah,Perak dan Pulau Pinang. Beliau berasal dari Jitra,Kedah dan mendapatkan pendidikan agama di pondok Meleleh.

Sebelum bersara beliau berkhidmat  di Angkatan Tentera Malaysia, bahagian agama yang dikenali sebagai KAGAT.Bersara sebagai pegawai waran menudahkan memberi khidmat kepada orang ramai.

Beliau yang berusia 56 tahun meberikan khidmat sebagai penceramah LUTH sejak tahun 2000.
Beliau bercermah mengenai bab haji di Permatang Nibung,Permatang Pasir,Masjid Baru Sungai Bakap dan di Masjid Telekom,Taiping,Perak.

Sewaktu ditemui di Masjid Baru Sungai Bakap beliau berkata menumaikan haji dan umrah mempunyai impak yang sangat besar yang kehidupan samada di dunia ataupun akhirat.

Orang Islam diancam mati sebagai Yahudi dan Nasara sekiranya berkemampuan tapi tidak menunai haji dan umrah. Menurut beliau perniaga elok sangat menunaikan haji dan umrah kerana ia menutup pintu kepapaan.

Pejuang keadilan Amerika Syarikat Hj Abdul Malek Shabaz pernah berkata pemergiannya ke tanah suci Mekkah telah menghapus perbezaan warna kulit.












Oleh Shakir  Taha

No comments:

Post a Comment