sponsor

Monday 7 November 2016

Janji AYATA Kepada Anak Yatim

Menurut Cikgu Nawawi orang kuat Ayata salah satu objektif penubuhan Ayata ialah menyempurnakan pendidikan anak-anak yatim ke peringkat pengajian tinggi.

Dalam hal ini Ayata telah berjaya menghantar salah seorang anak didiknya ke pusat pengajian tinggi.

Nik Hafizah Nik Omar telah berjaya mendapat tempat di Universiti Kolej Bistari, Setiu,Terengganu Darul Iman dalam bidang IT.Nik Hafizah berumur 18 tahun bekas pelajar Mahaad Nuruddin,Tabal.
Bagi Hafizah kemasukannya dalam bidang IT merupakan cabaran yang sungguh kuat.Beliau perlu meguasai bahasa Inggeris dan bahasa Melayu dengan baik. Bagi beliau ini adalah cabaran yang sungguh kuat bagi pelajar luar Malaysia.Hafizah turut berterima kasih kepada bapa angkatnya Encik Wan Abdul Rahman yang sentiasa memberikan semangat dan dorongan untuk maju dalam pelajaran.


Nik Hafizahyang kehilangan ayahnya mendapat perhatian dan bimbingan daripada Cikgu Nawawi dan Encik Wan Abdul Rahman.
Bagi Encik Wan Abdul Rahman, Nik Hafizah adalah seperti anaknya sendiri.Menurut Encik Wan lagi, beliau hanya lelaki sahaja. Jadi beliau menganggap Nik Hafizah sebagai anak perempuannya..



Menurut Cikgu Nawawi pelajar dari luar Malaysia perlu membayar visa  sebanyak RM2 100.00 untuk 3 tahun.Wang saku pelajar dan sewa asrama perlu ditanggung oleh Ayata.Ayata mempunyai dananya sendiri bagi menampung keperluan anak yatim dan fakir miskin. Sumbangan orang ramai turut meringankan beban Ayata.

Tegas beliau lagi Ayata komited memberikan pendidikan yang terbaik dan termampu untuk anak yatim dan fakir miskin





Oleh Shakir Taha

whatsApp 013 4815577
shakirtaha@gmail.com

No comments:

Post a Comment