sponsor

Wednesday 19 June 2013

Semangatnya Masih Membara

Biarpun pergerakannya terbatas tapi hati dan semangat menjangkau luas. Semangat untuk membantu umat yang tertindas tidak batas.

Kehadirannya dimajlis perhimpunan mengutip dana bagi membangunan komplek pendidikan Sheikh Daud Fathoni membuktikan pengorbanannya yang penuh sungguh.
Di parlimen Thailand dia memdedahkan perangai buruk tentera Siam terhadap wanita Melayu di Negara Patani Darussalam. Pendedahannya membuatkan pihak tentera marah. Beliau telah ditembak dan akibatnya lumpuh sampai sekarang.


Kehadiran bekas ahli parlimen dari Menara(Narathiwat) ini memarakan lagi semangat berkorban dan membantu meningkatkan tabung pendidikan komplek pendidikan Sheikh Daud di Parit Barahum,Patani, Patani Darussalam. Selepas solat zohor YB Fakaruddin memberi sedikit ucapan walaupun dalam keadaan kepayahan.Wajahnya kemerah-merahan dan matanya berkaca. Dan dimatanya ada gunung!

Program yang diadakan selama dua itu telah berjaya menarik lebih daripada 20,000 hadirin. Selain jamuan tengahari yang disediakan, pameran tentang ulama Patani turut dipamerkan. Jualan buku mendapat sambutan yang sungguh baik.

Tempat makan lelaki dan perempuan dibuat secara berasingan.

No comments:

Post a Comment